No products in the cart.

Top

Algemene verkoopsvoorwaarden

1 -Inleidende bepalingen

1. De MARISOL NATURAL COSMETICS online winkel, beschikbaar op www.marisolnatural.be wordt gerund door Mariola Lesniak met BTW0769617695 nummer.

2 -Definities 
  1. verkoper 

     

    MARISOL NATURAL COSMETICS, KNAPTANDSTRAAT 216/0201, 9100 SINT-NIKLAAS

Telefoonnummer: +32466276517

E-mail adres: [email protected]

BTW: 0769617695

  1. Klant – elke entiteit die aankopen doet via de Winkel.

     

  2. Ondernemer – een natuurlijke persoon, een rechtspersoon en een organisatorische eenheid die geen rechtspersoon is, waaraan bij afzonderlijke akte rechtsbevoegdheid is verleend, die onder eigen naam zaken doet en de winkel gebruikt.

     

  3. Shop – een online shop die door de Verkoper wordt uitgebaat op het internetadres www.marisolnatural.be.

     

  4. Overeenkomst op afstand – een overeenkomst die met de Klant wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor het sluiten van overeenkomsten op afstand (in de Winkel), zonder gelijktijdige fysieke aanwezigheid van de partijen, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer technieken voor communicatie op afstand.

     

  5. Reglement – dit reglement van de winkel.

     

  6. Bestelling – intentieverklaring van de Klant die wordt opgesteld met gebruikmaking van het Bestelformulier en die rechtstreeks gericht is op het sluiten van een Verkoopovereenkomst voor een Product of Producten met de Verkoper. 8.

     

  7. Account – het account van de Klant in de Winkel, waar de door de Klant verstrekte gegevens en informatie over door hem/haar geplaatste Bestellingen in de Winkel worden verzameld.

     

  8. registratieformulier – een in de Winkel beschikbaar formulier, waarmee een Account kan worden aangemaakt.

10.Bestelformulier – interactief formulier dat in de Winkel beschikbaar is en waarmee een Bestelling kan worden geplaatst, met name door Producten aan een Winkelmandje toe te voegen en de voorwaarden van de Verkoopovereenkomst te bepalen, met inbegrip van de wijze van levering en betaling.

 

  1. Winkelmandje – een element van de software van de Winkel waarin de door de Klant voor aankoop geselecteerde Producten zichtbaar zijn, evenals de mogelijkheid om de gegevens van de Bestelling te bepalen en te wijzigen, in het bijzonder het aantal Producten.

     

  2. Product – een roerend goed dat beschikbaar is in de Winkel / dienst en dat het voorwerp uitmaakt van een Verkoopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper.

     

  3. Verkoopovereenkomst – een overeenkomst tot verkoop van een Product die tussen de Klant en de Verkoper wordt gesloten of afgesloten via de Online Winkel. De Verkoopovereenkomst wordt – afhankelijk van de kenmerken van het Product – ook opgevat als de overeenkomst tot het verrichten van diensten en contract voor specifieke werkzaamheden.
3 -Contact met de winkel

1) Adres van de verkoper: Knaptandstraat 216/0201 , 9100 Sint-Niklaas, BELGIË 

2) E-mailadres van de verkoper: [email protected]

3) Telefoonnummer van de verkoper: +32466276517

4) Het bankrekeningnummer van de verkoper BE90 0689 4183 1732

5) De Klant kan met de Verkoper communiceren via de adressen en telefoonnummers.

6) De Klant kan van maandag tot vrijdag tussen 16.00 en 19.00 uur telefonisch contact opnemen met de Verkoper.
7) De verkoper beantwoordt e-mails van maandag tot vrijdag tussen 16.00 en 20.00 uur.

4 -Algemene informatie
  1. In dit reglement worden de regels vastgesteld voor het gebruik van de onlineshop die beschikbaar is op: www.marisolnatural.be. 

2.Online shop, operationeel op www.marisolnatural.be, wordt gerund door Mariola Lesniak , Knaptandstraat 216/0201 9100 Sint-Niklaas, België 3.

  1. Voor het bekijken van het winkelaanbod is geen account nodig.

     

  2. Het plaatsen van bestellingen door de Klant van producten uit het assortiment van de Shop is mogelijk hetzij na het aanmaken van een Account conform, hetzij door het verstrekken van de nodige persoons- en adresgegevens om de uitvoering van de Bestelling mogelijk te maken zonder het aanmaken van een Account.

     

  3. De Verkoper is, voor zover de wet dit toelaat, niet verantwoordelijk voor onderbrekingen, met inbegrip van onderbrekingen in de werking van de Winkel veroorzaakt door overmacht, ongeoorloofde acties van derden of incompatibiliteit van de Online Winkel met de technische infrastructuur van de Klant.

     

  4. De Verkoper behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in de Algemene Voorwaarden om belangrijke redenen, zoals wijzigingen in de wet, wijzigingen in de betalings- en leveringsmethoden, de Verkoper zal de Klant ten minste 7 dagen van tevoren op de hoogte brengen van elke wijziging.

     

  5. In dit reglement worden met name gedefinieerd
    A) de regels voor de registratie en het gebruik van een account in de online shop;

B ) voorwaarden voor het plaatsen van elektronische Bestellingen binnen de webwinkel;

C ) beginselen voor het sluiten van Verkoopovereenkomsten met gebruikmaking van de door de Online Winkel verleende diensten.

  1. Om gebruik te kunnen maken van de Winkel, met inbegrip van het browsen door het assortiment van de Winkel en het plaatsen van bestellingen voor producten, zijn de volgende technische vereisten noodzakelijk:

    A) een eindapparaat met toegang tot internet en een webbrowser die cookiebestanden accepteert

B ) actieve elektronische postrekening (e-mail) om een account aan te maken,

  1. De klanten kunnen deze Algemene Voorwaarden op elk ogenblik raadplegen via een link op de homepage van wwwmarisolnatural.be en ze downloaden en afdrukken.
  1. De informatie over de Goederen die op de websites van de Webwinkel wordt gegeven, met name de beschrijving, de technische en bruikbare parameters en de prijzen ervan, vormen een uitnodiging tot het sluiten van een overeenkomst
  1. Afbeeldingen van de aangeboden Goederen kunnen afwijken van de werkelijkheid (verschillende weergaveparameters afhankelijk van het eindapparaat of tijdelijke wijziging van de verpakking door de producenten afhankelijk van de productiepartij van de Goederen).
5 -Een account aanmaken in de winkel

1.Om een Account in de Winkel aan te maken, moet u het Registratieformulier invullen.

  1. Is het gratis om een account in de winkel aan te maken.

3.Inloggen op een account gebeurt door het verstrekken van een gebruikersnaam en wachtwoord die in het registratieformulier zijn vastgesteld.

  1. De klant heeft de mogelijkheid om op elk moment, zonder opgave van reden en zonder kosten op deze rekening, een verzoek in te dienen bij de Verkoper via e-mail.
6 -Principes van het plaatsen van een bestelling

Om een bestelling te plaatsen moet men:

  1. Meld u aan bij de winkel (optioneel);

     

  2. selecteer het Product dat het voorwerp uitmaakt van de Bestelling en klik vervolgens op de knop “Toevoegen aan mandje (of gelijkwaardig);

3.In te loggen of gebruik te maken van de mogelijkheid om een Bestelling te plaatsen zonder registratie;

4. Indien u ervoor gekozen hebt een Bestelling in te dienen zonder registratie – vul dan het Bestelformulier in door de gegevens van de ontvanger van de Bestelling en het adres waar de levering van het Product moet plaatsvinden in te vullen, selecteer het type verzending (wijze van levering van het Product), vul de gegevens voor de factuur in, indien deze verschillen van de gegevens van de ontvanger van de Bestelling,

  1. Klik op de knop “Bestellen en betalen”/”Order and pay” en bevestig de bestelling door op de in de e-mail toegezonden link te klikken,

6.Kies een van de beschikbare betaalmethoden en betaal, afhankelijk van de betaalmethode, de bestelling binnen een bepaalde termijn, onder voorbehoud van § 7 punt 3.

7 -Betalingen

1.De Klant kan de volgende betalingswijzen gebruiken:

a) Elektronische betalingen: betaling via bankoverschrijving in geval van verzending in België en Nederland

b) Een betaling via Bancontact enkel indien persoonlijk afgehaald.

2. De in de Shop vermelde prijzen zijn in euro en zijn brutoprijzen (inclusief BTW).

3.De Klant is verplicht de betaling te verrichten binnen 5 dagen na het sluiten van de Koopovereenkomst – anders wordt de bestelling geannuleerd.

4.De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

  1. Het door de Klant te betalen (eind)bedrag bestaat uit de prijs van het Product en de leveringskosten, waarvan de Klant bij het plaatsen van een bestelling op de pagina’s van de Winkel in kennis wordt gesteld, met inbegrip van het moment waarop de Klant te kennen geeft door de Koopovereenkomst gebonden te willen zijn.
8 -Levering en uitvoering 
  1. De Klant kan gebruik maken van de volgende methoden voor de levering van het bestelde product
    a) Postdienst Bpost
    b) Levering door koerier DPD
  2. Het moment van het sluiten van de koopovereenkomst is de ontvangst door de koper op het bij het plaatsen van de bestelling opgegeven emailadres van de ontvangstbevestiging van de correct geplaatste bestellingen door Marisol Natural Cosmetics
  3. Plaats van levering is het adres dat de consument aan het bedrijf opgeeft.
  4. Leveringstermijn is van 1 tot 30 werkdagen vanaf de datum van verzending van de Bestelling door de Klant. De in de bestelling vermelde termijn is slechts indicatief en kan worden gewijzigd, met name om redenen waarop MARISOL NATURAL COSMETICS geen invloed heeft. De Klant kan geen aanspraak maken op vorderingen wegens vertraging in de levering.
  5. Het product zal door de Verkoper worden verzonden op de datum die in de beschrijving ervan is aangegeven.
  6. Alle leverdata zijn bij benadering. De consument kan geen rechten ontlenen aan specifieke bedingen. Overschrijding van de termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
  7. In geval van ontbinding van de overeenkomst zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  8. Indien levering van het bestelde product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend product te leveren. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. In het geval van vervangende producten kan een herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
  9. Het risico van beschadiging en/of vermissing van de producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. 
  10. Indien u meer dan één bestelling van Producten met verschillende leveringsdata doet, kan de Klant niet om de levering van alle Producten verzoeken wanneer de volledige bestelling is voltooid – de bestelling wordt in delen voltooid.

 

11.Levering vindt plaats in België en Nederland

12.Persoonlijke afhaling van de bestelling is mogelijk gedurende 7 werkdagen vanaf het moment van ontvangst van de kennisgeving (e-mail, SMS) dat de bestelling klaar is voor afhaling op het vooraf gekozen punt. Indien de bestelling niet binnen deze termijn wordt afgehaald, zal zij worden geannuleerd.

13.Indien de Klant geen BTW-nummer voor de factuur opgeeft op het ogenblik van de bestelling, zal het niet mogelijk zijn het document te corrigeren.

 

9 -Klacht en garantie

 

1.Ten eerste De Verkoopovereenkomst is van toepassing op nieuwe Producten.

  1. De Verkoper is verplicht de goederen vrij van gebreken ter beschikking van de Klant te stellen.
  2. In geval van gebreken aan de van de Verkoper gekochte goederen, heeft de Klant het recht om een klacht in te dienen.

4.De klacht dient binnen 14 dagen schriftelijk of elektronisch te worden gemeld aan de in deze Algemene Voorwaarden van de Verkoper genoemde adressen.

  1. Het wordt aanbevolen om in de klacht op te nemen: 

– bewijs van aankoop,

– een beknopte beschrijving van het defect, 

-foto’s, omstandigheden (inclusief datum), het voorval, 

-gegevens van de klant die de klacht indient

-het verzoek van de klant met betrekking tot de gebrekkige goederen.

  1. De verzendkosten van geretourneerde goederen zijn voor rekening van de Klant.
  2. De Verkoper zal onmiddellijk op de klacht reageren, uiterlijk binnen 14 dagen. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

v

Care for your Skin, care for your beauty...
You don't have permission to register

Reset Password